Bezpieczny dostawca

Cherry Dostawca Owoców i Warzyw

Na rynku dostaw warzyw i owoców jest wiele firm  jednak w tym przypadku niekoniecznie ilość przechodzi w jakość. Jak odbiorca powinien zweryfikować  dostawcę żeby zapewnić sobie oprócz dostaw produktów również bezpieczeństwo i pewność, że ma sprawdzonego dostawcę.

Poniżej minimum, którym powinna wykazać się firma dowożąca:

W świetle polskiego prawa dostawy mogą realizować podmioty prowadzące działalność gospodarczą oraz grupy i rolnicy indywidualni. O ile w przypadku prowadzących działalność mogą przywieść nam wszystko to już rolnicy tylko produkty które wyprodukowane są w ich gospodarstwie (nie ma szans na cytrusy czy artykuły spożywcze).

Niezależnie od rodzaju dostawcy wszyscy muszą dokumentować sprzedaż. Firmy dowożące żywność muszą być zgłoszone do właściwej jednostki sanepidu i pozostawać pod jej kontrolą.

cherry1Środki transportu powinny być zaopiniowane i dopuszczone do logistyki i transportu żywności przez sanepid. Środki transportu powinny być co najmniej izotermami wyposażonymi w sprawne agregaty chłodnicze zapewniające utrzymanie odpowiedniej  temperatury latem oraz z opcją grzania zimą (niedopuszczalne są już popularne kiedyś dogrzewające piecyki gazowe na samochodach).

Podobnie wygląda sprawa z magazynami jeżeli firma je posiada Chłodnie powinny być sprawne z monitorowaną temperaturą.

System haccp

Ustawodawca określił iż powinien być wdrożony system haccap lub być w trakcie wdrażania. Każda firma działająca w tej branży powinna mieć system wdrożony, gdyż ten system określa punkty krytyczne dla bezpieczeństwa żywności i opisuje procedury które te bezpieczeństwo mają zapewnić.

Są rożne certyfikaty certyfikowane przez rożne firmy audytorskie w każdym z nich jest opisane czego dotyczą i jakiej firmy.

W praktyce bardzo popularne jest przedkładanie odbiorcy certyfikatu z WR-SRH z Bronisz, który w opisie ma, że licenciobiorca wdrożył i nadzoruje system w zakresie branży: owoce warzywa grzyby i jest to potwierdzenie mówiące, iż może on sprzedawać w boxie na giełdzie w Broniszach warzywa owoce i grzyby, nie ma nic o przygotowaniu konfekcji i logistyce do odbiorcy a są to kluczowe zagadnienia dla bezpieczeństwa.

 

Certyfikat HACCP 2015/2018

Certyfikat HACCP Bronisze

Iveco Daily Opinia Sanepidu

Ubezpieczenie OC dostawcy  jest to często ostatnia deska ratunku dla klienta w przypadku zdarzeń spowodowanych przez dostawcę lub jego pracowników. (roszczenia niezadowolonych konsumentów można przerzucić w prosty sposób na dostawcę jeżeli wina leży po jego stronie).

Produkty obierane i myte.

Wysokie stawki czynszu za metr powierzchni w gastronomi i hotelarstwie powodują iż wiele firm rezygnuje z obieralni gdzie są obrabiane warzywa (wszystkie warzywa i owoce są traktowane jako „brudne” i wymagają obróbki i mycia przed podaniem). Wiele firm dostarcza warzywa i owoce obierane.
Są różne obieralnie: oprócz zgłoszonych do sanepidu, z badaniami przechowalniczymi na produkty z reżimem sanitarnym, jest bardzo wiele takich które mieszczą się w przysłowiowej stodole, gdzie siedzi kilka pań i obierają warzywa. Zapakowanie w próżniowe torby vacum nie świadczy o dobrej jakości i czystości produktu żądaj badań.

Kilka słów jak odczytywać kody na produktach.

1

Na produktach mytych musi być data przydatności tu należy spożyć do 31/01/2017

W przypadku nie mytych jest podana data pakowania , przydatność jest oceniana organoleptycznie. Data pakowania jest na opakowaniu i tak w zależności od producenta: AVIT numer parti 02217 gdzie 022 oznacza kolejny dzień roku a 17 rok tj 2017 czyli 22 dzień roku 2017 =22/01/2017

GREEN FACTORY NUMER PARTII 0249 3 07 gdzie 0249 oznacza numer zakładu 3 oznacza 3 tydzień roku 07 siódmy dzień tygodnia czyli data pakowania to 22/01/2017

W naszej ofercie:


 

 

Zamówienia specjalne

Jesteśmy w stanie dostarczyć Państwu produkty, które nie znajdują się w ofercie i które są ciężko dostępne na rynku np.: świeży daktyl, trufle, trawa cytrynowa, liście limonki itp. z szerokiego zakresu owoców i warzyw.

W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt z przedstawicielem handlowym lub biurem.

Biuro:
Tel: 609 875 563
E-mail: biuro@cherry.waw.pl

Dział handlowy:
Katarzyna Marcinkiewicz
Tel: 601 875 563
E-mail: katarzyna@cherry.waw.pl

Dział handlowy:
Krzysztof Lewandowski
Tel: 883 354 089
E-mail: krzysztof@cherry.waw.pl

 

Jeżeli nie znaleźliście Państwo szukanych przez siebie towarów prosimy o kontakt.

Mamy w ofercie ponad 2500 różnych artykułów.

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji.

Polityka plików Cookie
W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego stosuje się tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb, tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła, dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

Zamknij